dzis jechałem ta sama trasa co wczoraj (kawałek A$ kawałek DTS ta sama godzina te same w miare predkosci (ok 160km/h) wczoraj bez osłony max 92`C dzis z osłoną niecałe 100`C.
Po wczorajszej jezdzie na bank zakładam spowrotem osłonę bo jadac sobie i majac 93`C nagle spadł deszcz ulewny kilka swiateł i temp oliwy spadła do 60`C - bez sensu !
Kupiłem osłone nowa i bede ja wycinał podobnie do zdjecia jakie wstawił MisiekWAW, Zapodam zdjecia i dam znac czy cos to dało.
Ktos musi przetestwać
to Krupin wstawil k
niewazne, daj znac co i jak... gorzej ze w metalowej nie ma jak zrobic takich "nadmuchow" :roll:
neck99, nie dziwne, tylko logiczne
Jak coś zimnego leci Ci po misce to trudno żeby czujnik pokazywał 100stp.
Deszcz w bardzo zuzym stopniu schładza miskę a za tym idą wskazania na termometrze.
Ty a może zamontuj natrysk ciekłego azotu do schładzania miski olejowej, wiesz taki bajer fajny Mógłbyś mieć wtedy taką fajna naklejkę NOS :diabelski_usmiech , albo zraszacze wodne :twisted:
P.s. Pamiętaj POMPKO że czystość pod maską to podstawa :!: :wink:
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
MiKruS, sorki Ty wstawiłeś jakos jestem nietomny dzis
A ty Tymon, sie nie naśmiewaj .. :P bo bedziesz miał kolejneo rozwierta :szeroki_usmiech
Co do koncepcji juz mam. Zobacze co na to moj znajomy mechanik on ma zawsze inne koncepcje.
Moja koncepcja to taka:
by na wzdłóż miski na srodku naciąć litere H (tak jak narysowane na masce rysunek górny)
potem tam gdzie punkt X i Y wygiąc opalarką w górę do miski. Wyglądało by to tak jak ponizej. Wtedy tylko by była miska odslonięta i plastyk by za nią zachodził. tak, że nie było by dziury do srodka i tylko miska byla by na wietrze
neck99, Pomysł z tymi wycięciami nie jest głupi
Wiesz, że zawsze jestem poważny rozmawiając z tobą na temat Tuningu, bądź jakiejkolwiek przeróbki w twoim NeckoWozie. Dlatego uważam iż mógłbyś sie zastanowić nad dodatkowym chłodzeniem twojego ciasnego silniczka np. od góry :roll:
Oczywiście to jest tylko wzór, bo na Skodzinie wyglądałoby to mniej więcej tak:
:szeroki_usmiech
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
cowboy, po deszczy nie .. ale po ulewie waloło takimi kulami ze moment było wszytko pozalewane. I chcac nie chcac woda ostro lała na miske stad spadek. tak mam w misce tam gdzie zalecają.
no tak ale oryginalnie jak jest MFA w VW to czujnik jest wkręcany w podstawkę filtra oleju - tam jest taka sama temp w jakiej olej trafia do smarowania turbo...
to że spadła Ci temp do 60 st. C oleju w misce nie znaczy że jest szkodliwe dla silnika bo przy filtrze pewnie było więcej...
dlaczego zalecają czujnik instalowac w misce olejowej ?
[ Dodano: Czw 09 Sie, 07 12:22 ]
w takim razie są chyba 2 szkoły montażu czujników
dlaczego zalecają czujnik instalowac w misce olejowej ?
...aby zobaczyc jaka max. temp. osiaga olej po powrocie z bloku i turbiny, bo przy filtrze oleju masz chlodnice ktora chlodzi olej nim ten poplynie dalej w silnik i turbine.
Darek
[ Dodano: Czw 09 Sie, 07 12:38 ]
Zamieszczone przez cowboy
no tak ale oryginalnie jak jest MFA w VW to czujnik jest wkręcany w podstawkę filtra oleju
... w tym miejscu mozesz dobrze zobaczyc czy min. temp. "do palowania auta" zostala juz osiagnieta, a w misce widzisz czy trzeba juz "popuscic gazu".
Twoje miejsce montarzu tlumaczy czemu nie zauwazyles spadku temp. oleju przy jezdzie w deszczu, lub spadek byl minimalny bo olej zostal dogrzany znowu przez chlodnice( wymiennik plyn chlodniczy/olej), co wytlumilo wskazania termometru.
..aby zobaczyc jaka max. temp. osiaga olej po powrocie z bloku i turbiny, bo przy filtrze oleju masz chlodnice ktora chlodzi olej nim ten poplynie dalej w silnik i turbine.
ale przecież zasilanie turbiny w olej mam 2 cm od czujnika, własnie w podstawce filtra - i dzięki temu znam temperature oleju który popłynie do turbiny, to jest chyba istotne ?
jakoś jestem bardziej przekonany do fabrycznego miejsca pomiaru, chociaż z miski czerpie smok od pompy....
Twoje miejsce montarzu tlumaczy czemu nie zauwazyles spadku temp. oleju przy jezdzie w deszczu, lub spadek byl minimalny
no własnie.. olej w misce może miec rózną temperaturę...
jak hamowałem się na MAHA to miałem idealnie te same wskazania z czujnika wsadzonego zamiast bagnetu, co na wskaźniku w aucie..
Zamieszczone przez dariuspolo
a w misce widzisz czy trzeba juz "popuscic gazu".
czyli najlepiej mieć 2 czujniki albo lepiej wskaźnik ciśnienia oleju nad którym się ostatnio mocno zastanawiam... to jest chyba ważniejsze i tez ma ogromny wpływ na smarowanie turbiny
cowboy, ja jestem zdania ze skoro fabryka uznała zeby mierzyć w misce to musi byc tego jakis powód. Skoro miejsce w podstawie jest i mogli tam zrobić czujnik. Ale skoro tam nie zrobili to z jakiegoś powodu.
Yo
Dziś Czeszunia przeszła Testy :twisted: 1)
- Trasa 300km
- Autostrada
- Temperatura na zewnątrz 20stp
- Średnia prędkość według kompa 135km/h
Więc tak a)
Prędkość rzędu 190-210 doładowanie 0,5 Bara, max temp oleum 95stp b)
Prędkość rzędu 200-230 doładowanie 1,3 Bara, max temp oleum 105stp
Oczywiście włączona klima na 22stp :wink:
2)
- Trasa 300km
- Autostrada
- Temperatura na zewnątrz 33stp
- Średnia prędkość według kompa 128km/h
Więc tak a)
Prędkość rzędu 190-210 doładowanie 0,5 Bara, max temp oleum 105stp b)
Prędkość rzędu 200-230 doładowanie 1,3 Bara, max temp oleum 115stp
Oczywiście włączona klima na 22stp :lol:
Szkodniczek Octaviany ma zamontowaną chłodniczkę ASZ-ta i jeżdzę na MOTUL-u
Może się komuś przydadzą takie dane :wink:
Pozdro Ziomale
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz